Goodie-pris för aktiva medlemmar som handlat senaste 12 mån.
Me & My Denim - med Sanne Sehested
Text Cathrine Overvad / Foto af Sanne Sehested
Sanne Sehesteds kilometerlånga ben hittar du ofta i ett par högmidjade jeans. Sanne är ingen "klänningstjej" och tycker att klassisk denim har oändliga stylingmöjligheter. Det är därför denim alltid finns med i Gestuz kollektioner. Möt Gestuz Creative Director Sanne Sehested i Magasins kampanj "Me & My Denim”.
"Jag är kreativ chef för modemärket Gestuz, som jag startade redan 2008, och i år firar vi vårt 15-årsjubileum. Det är fortfarande svårt för mig att förstå var tiden har tagit vägen."
"Jag brinner verkligen för mitt arbete. Gestuz är min hjärtefråga och jag är så hedrad över att få arbeta med min passion varje dag. Jag älskar att vara involverad i alla aspekter av varumärket och att ha ett så starkt team omkring mig gör bara mitt engagemang ännu större. Det är verkligen ett privilegium."
"Det fina med denim är att det kan kläs upp eller ner. En look kan bestå av ett par snygga jeans och en skinnjacka och på nolltid förvandlas med höga stövlar, röda läppar och stora örhängen. Jag är ett stort fan av denim och jag känner mig alltid bekväm i det eftersom du kan styla det för en lyxig look samtidigt som du adderar en råhet som gör looken lite mindre feminin."
"Jag bär ofta denim som en del av min look. Eftersom jag inte bär klänningar är jeans ett av mina favoritplagg. Jag älskar att styla jeans med en krispig vit t-shirt och en kavaj eller att gå 'all in' med en hel denimlook. Vi har alltid denim som en del av våra kollektioner eftersom det är "true" för Gestuz DNA och jag älskar att experimentera med nya sätt att visa denim."
"Ett av mina tydligaste minnen med denim är när jag var i LA på Rose Bowl Flea Market och hittade så många fantastiska vintage-modeller att jag till slut köpte tio par jeans."