Goodie medlem
Villkor för Magasin Goodie
Villkoren gäller från 1 februari 2022 och ersätter tidigare versioner av Magasin Goodie villkor.
Vi uppmanar dig att läsa igenom villkoren noga innan du anmäler dig som Magasin Goodie medlem. Detta för att veta vad du godkänner och samtidigt få en inblick i hur du får ut det mesta möjliga av ditt medlemskap.
1. Introduktion till Magasin Goodie
1.1 Magasin Goodie är ett förmånsprogram och en värld av förmåner som ger dig möjlighet att uppnå kuponger, få gåvor, delta i tävlingar och mer förmåner samt ger dig tillgång till särskilda rabatterbjudanden när du shoppar på Magasin.se och i Magasins varuhus. Syftet med Goodie förmånsprogrammet är att kunna erbjuda våra bästa kunder en ännu bättre shoppingupplevelse och extra förmåner. Detta gör vi genom att följa din profil och ditt köpbeteende för att kunna anpassa förmåner, erbjudanden och marknadsföring så att det passar till dig. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna administrera ditt medlemskap. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.
1.2 När du blir medlem får du alltid det lilla extra och blir bortskämd med förmåner som t.ex. gåvor, inbjudningar till event och rabatterbjudanden, kallat Goodie Days, på utvalda produkter i utvalda perioder under hela året som du kan köpa på Magasin.se och i Magasins varuhus. Ju mer du shoppar för, desto fler förmåner och Goodies får du tillgång till som medlem. Du kan vara medlem på fyra nivåer baserat på dina köp: Från Goodie bas- till en-, två- och trestjärnig medlem. När du uppnår en ny stjärna får du en stjärnkupong som fungerar som en bonuscheck och flera nya förmåner väntar på dig. När du blir enstjärning medlem får du en stjärnkupong på 100 kr, vid 2 stjänor är kupongen värd 200 kr och när du blir trestjärning medlem får du en kupong på 300 kr.
1.3 Som Goodie-medlem får du en rad fasta förmåner som rabatter, fri frakt, inbjudningar till event och inspiration. Du blir också löpande bortskämd med Goodies utvalda speciellt för dig som är särskilda överraskningar som följer din stjärnstatus, bland annat exempelvis tävlingar, gåvor och andra magiska upplevelser.
2. Så här blir du Goodie-medlem
2.1 Det kostar inget penga att bli medlem i Magasin Goodie. Du blir medlem genom att ladda ner vår Goodie-app eller genom att registrera dig på Magasin.se. Du ska även ge ditt samtycke till att motta marknadsföring. För att få tillgång till alla förmånerna och dina personliga Goodies är det nödvändigt att ladda ner Goodie-appen. När du har anmält dig skickar vi ett välkomstmejl med en länk till din profil på Magasin.se. Här kan du när som helst se ditt elektroniska medlemskort – du kan även se det i Goodie-appen. Det är inte möjligt att få ett fysiskt Goodie-kort.
2.2 Du behöver själv fullfölja din profil på Magasin.se eller i appen innan du är fullt upprättad som Goodie-medlem. I samband med att du fullföljer din profil ska du godkänna medlemskap i Magasin Goodie, samt ge ditt samtycke till mottagande av direktmarknadsföring. Så snart du är anmäld har du åtkomst till dina förmåner och kan använda dem hos Magasin. Gåvor och övriga förmåner kan inte utbetalas i kontanter.
2.3 Du ska ha ett svenskt mobilnummer och en e-postadress samt vara minst 18 år för att bli medlem i Magasin Goodie knutet till Magasin.se.
2.4 Ditt medlemskap, dina förmåner och Goodies är personliga och kan inte överföras till andra och omfattas av våra villkor. Magasin har begränsning på ett Goodie-medlemskap per person.
2.5 Det är medlemmens eget ansvar och en förutsättning för att vara Goodie-medlem att hålla e-postadress och kontaktuppgifter uppdaterade.
2.6 Det är Magasin du Nord, organisationsnummer (CVR): 58191213, Kgs. Nytorv 13, 1050 Köpenhamn K., som står bakom Magasin Goodie förmånsprogrammet för medlemmar.
3. Ditt samtycke till direktmarknadsföring
3.1 Vi ber om ditt samtycke till direktmarknadsföring för att kunna skicka relevant reklam till dig.
3.2 Marknadsföring till dig om erbjudanden från Magasins partner kommer alltid direkt från Magasin. Du kommer inte att motta direktmarknadsföring från våra partner mot bakgrund av ditt Goodie-medlemskap. Magasin vidarebefordrar inte uppgifter om dig till våra samarbetspartner.
3.3 Som ett led i vår marknadsföring till dig vill vi kontakta dig med förmåner, inspiration, erbjudanden, inbjudningar till event, tävlingar, kampanjer, frågeformulär med mera som passar dig och din profil. Sättet vi kommunicerar med dig kan variera inom ramen för det samtycke som du gett oss. Om det rör klassisk marknadsföring av varor skickar vi idag primärt besked via e-post.
3.4 När du laddar ner din Goodie-app har du möjlighet att tacka ja till att motta pushnotiser via appen om nya erbjudanden, gåvor och tävlingar. Du kan alltid ändra dina appinställningar – bland annat inaktivera pushnotiser.
3.5 Om du inte vill motta direktmarknadsföring har du alltid möjlighet att dra tillbaka ditt samtycke under dina profiluppgifter på hemsidan. Du kommer fortsatt att ta emot våra allmänna nyhetsbrev med erbjudanden med mera.
3.6 I appen kan du dessutom rätta dina personuppgifter och anpassa de tillstånd du har gett till Magasin.
4. Till dig som medlem.
4.1 Som Goodie-medlem får du din egen sida under ”Profil” på Magasin.se och i appen. Du kan när som helst logga in på din profil via din e-postadress och ditt valda lösenord. På din sida kan du se dina köpkvitton och se hur du får ännu fler förmåner. Du kan även se vilken aktuell stjärnnivå du är på och hur mycket som saknas i köp i kronor för att uppnå en ny stjärnnivå.
4.2 Som medlem får du personliga erbjudanden för de produkttyper du är mest intresserad av. Dina personliga erbjudanden tar vi fram utifrån ditt köpmönster och de profiluppgifter du har gett oss. Vi utvecklar hela tiden förmånsprogrammet så att förmåner och erbjudanden passar din profil på bästa möjliga sätt. Och du får löpande besked om när vi introducerar nya initiativ i Goodie-appen.
4.3 I Goodie-appen får du besked från oss om erbjudanden, inbjudningar till event och andra aktuella förmåner med att shoppa hos Magasin. I appen kan du bland annat även se dina köpkvitton, få information om dina förmåner samt hitta dina Goodies och kuponger.
4.4 Magasin Goodie är inte ett betal- eller kreditkort. Du kan få gåvor i form av exempelvis fraktkoder, erbjudanden eller kuponger i appen som du kan lösa in genom att skanna din app i Magasins fysiska butiker eller genom att logga in på Magasin.se.
5. Så här uppnår du fördelar
5.1 Du får tillgång till förmåner och Goodies när du shoppar hos Magasin. Ju större belopp du handlar för hos Magasin, desto fler och större förmåner och Goodies får du tillgång till. Du kan vara medlem på fyra nivåer baserat på dina köp: Från Goodie bas- till en-, två- och trestjärnig medlem. När du blir enstjärning medlem får du en stjärnkupong på 100 kr, vid 2 stjänor är kupongen värd 200 kr och när du blir trestjärning medlem får du en kupong på 300 kr.
5.2 Om du har uppnått en stjärnkupong hittar du den under dina Goodies i din app. Du kan även lösa in den på Magasin.se och den gäller i 180 dagar. Var uppmärksam på att du enbart kan använda stjärnkupongen en gång vid ett och samma köptillfälle och att den kan användas på herr-, dam- och barnkläder, samt accessoarer och underkläder. Om du till exempel köper en t-shirt för 50 kr och inget annat kommer restbeloppet att gå förlorat. Använd därför hela beloppet på en gång. Du får din stjärnkupong direkt i din Goodie-app. Du kan högst motta tre stjärnkuponger per år.
5.3 Du uppnår dina fasta förmåner och Goodies efterhand som dina köp hos Magasin registreras i ditt medlemskap och appen. För att uppnå dina förmåner, Goodies och kuponger ska du vara inloggad när du shoppar på Magasin.se eller i appen varje gång du köper något. Antalet och exklusiviteten på dina förmåner och Goodies bestäms alltid av det totala belopp du har handlat för inom loppet av de senaste 12 månaderna. Du kommer alltså att uppleva att omfattningen av dina förmåner och Goodies förändras i takt med att din köpsumma för de senaste 12 månaderna ändras. Alla dina köp räknas med i din samlade köpsumma. Om du ångrar ett köp inom tiden för öppet köp kommer köpet inte att räknas med i din samlade köpsumma. Detta gäller även om en eventuell mottagare av en gåva ångrar ett köp inom den gällande tidsfristen. Det är inte möjligt att skanna dina köp i efterhand. Köp som du inte har skannat räknas inte med i den samlade köpsumma som fastställer de förmåner, Goodies och kuponger du kan uppnå.
5.4 Vi vill gärna hjälpa dig att få ut så mycket förmåner som möjligt av ditt Goodie-medlemskap. Därför får du besked från oss när du – utifrån dina köp – närmar dig en lägre eller en högre intjäningsnivå.
6. Goodie-medlem i Danmark
6.1 Medlemskapet är ett nationellt program och marknadsföring samt dina förmåner och Goodies bestäms av vilket land du har valt när du blev medlem och i din profil. Du kan intjäna poäng för att stiga i stjärnnivå när du shoppar på Magasin.se och i en av de fysiska varuhusen i Danmark. Intjäningen följer vad du shoppar i den lokala valutan.
7. Avsluta ditt medlemskap i Magasin Goodie
7.1 Magasin förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor för Magasin Goodie. Om du inte längre önskar vara medlem kan du när som helst, via Goodie-appen eller Magasin.se, dra tillbaka ditt godkännande av medlemskapet och avsluta ditt medlemskap med omedelbar verkan.
7.2 Magasin förbehåller sig även rätten att helt avsluta Magasin Goodie – eller att löpande avsluta delar av Goodie förmånsprogrammet. Om Magasin väljer att avsluta Goodie förmånsprogrammet kommer det att ske med minst 1 månads varsel. Under uppsägningsperioden kan du inte uppnå nya förmåner, Goodies eller kuponger, men du kan däremot utnyttja de du redan har uppnått.
7.3 Du ska använda dina uppnådda förmåner med mera innan ditt medlemskap löper ut. Detta gäller om du själv avanmäler dig eller om Magasin avslutar Magasin Goodie. Om du avanmäler dig från Magasin Goodie kommer din tillgång till dina uppnådda och outnyttjade förmåner att blockeras – så se till att använda dem innan uppsägning.
7.4 Om Magasin konstaterar missbruk av ditt Goodie-medlemskap förbehåller sig Magasin rätten att avsluta ditt medlemskap med omedelbar verkan. Detta innebär att vi annullerar dina uppnådda förmåner, däribland även Goodies och kuponger som redan levererats i din app. Missbruk kan samtidigt medföra permanent exkludering från Magasin Goodie förmånsprogrammet. Magasin betraktar till exempel fusk med förmåner eller annat oacceptabelt beteende mot Magasins anställda som oegentligheter.
8. Kontakta oss
8.1 Om du har frågor till Magasin Goodie kan du kontakta Magasin Kundservice på www.magasin.se eller på telefon +46 8-42 00 29 89.
Integritetspolicy
Denna integritetspolicy gäller från november 2024 och ersätter alla tidigare versioner av Magasins integritetspolicy.
Vi är mycket nöjda med ditt intresse för företaget Th. Wessel och Vett. Magasin du Nord (”Magasin”, ”vi”, ”oss”, ”vår”).
Vi tar skyddet av dina personuppgifter på allvar. I denna integritetspolicy kan du läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i samband med ditt besök på vår webbplats och på våra sidor på sociala medier när du gör inköp, samt din användning av vår app. Du kan också läsa om dina rättigheter i detta avseende.
1 Vi är personuppgiftsansvariga – hur kontaktar du oss?
Vi är personuppgiftsansvariga för behandlingen av de personuppgifter vi behandlar om dig. Du hittar våra kontaktuppgifter nedan:
Aktieselskabet Th. Wessel & Vett. Magasin du Nord
Kongens Nytorv 13
1050 København K
CVR-nr. 58 19 12 13
E-postadress: privacy@magasin.dk
2 Vilka är syftena och de rättsliga grunderna för behandlingen av dina personuppgifter?
Vi behandlar dina personuppgifter för följande ändamål och på följande rättsliga grund:
2.1 Dina besök på vår webbplats där vi behandlar information om dig för undersökningar, statistik och analys av din användning av våra plattformar, samt för att kunna rikta annonser på våra och andras webbplatser till dig.
Den rättsliga grunden för behandlingen av dina personuppgifter i syfte att personanpassa innehåll och rikta annonser är ditt samtycke, se artikel 6, underavsnitt 1, punkt a i den allmänna dataskyddsförordningen.
Men när vi behandlar uppgifter om dig för att göra vår webbplats användbar genom att möjliggöra grundläggande funktioner som navigering på sidan och automatisk åtkomst till din Goodie-profil samt använda uppgifter om dig för vår egen statistik, är grunden för behandlingen vårt berättigade intresse av detta, se artikel 6, underavsnitt 1, punkt f i den allmänna dataskyddsförordningen.
Du kan läsa mer om vår användning av cookies på webbplatsen i vår cookiepolicy .
2.2 Leverans av de varor du köper och de tjänster du använder och i samband med uppfyllandet av våra rättsliga skyldigheter att behandla, inklusive lagring, personuppgifter.
Den rättsliga grunden för behandlingen är vårt avtal med dig om köp av varor eller tillhandahållande av andra tjänster, jfr artikel 6, underavsnitt 1, punkt b i den allmänna dataskyddsförordningen, och våra rättsliga skyldigheter, inklusive att utföra redovisning enligt bokföringslagen, jfr artikel 6, underavsnitt 1, punkt c i den allmänna dataskyddsförordningen.
2.3 Kommunicera med dig när du kontaktar oss och när du deltar i våra tävlingar utanför sociala medier.
Den rättsliga grunden för behandlingen är våra legitima intressen av att i) kunna svara på din förfrågan och föra statistik i detta avseende, och ii) genomföra tävlingar, se artikel 6, underavsnitt 1, punkt f i den allmänna dataskyddsförordningen.
2.4 Marknadsföring på sociala medier, inklusive att svara på dina frågor, låta dig delta i våra tävlingar och kontakta dig om du vinner.
Den rättsliga grunden för behandlingen är vårt berättigade intresse att marknadsföra Magasin via Magasins närvaro på sociala medier, som kunder ofta använder i förväg, se artikel 6, underavsnitt 1, punkt f i den allmänna dataskyddsförordningen.
Men om du har gett separat samtycke i samband med ditt deltagande i en av våra tävlingar är den rättsliga grunden för behandlingen av dina personuppgifter ditt samtycke, se artikel 6, underavsnitt 1, punkt a i den allmänna dataskyddsförordningen.
2.5 Inspelning av telefonsamtal av säkerhetsskäl, inklusive förebyggande av trakasserier och kriminella handlingar, och för att kunna dokumentera vad som har sagts i samband med din förfrågan.
Den rättsliga grunden för denna behandling är artikel 6, underavsnitt 1, punkt f i den allmänna dataskyddsförordningen och avsnitt 8, underavsnitt 3, punkt 2 i den danska dataskyddslagen.
2.6 Upprätta, utöva eller försvara våra juridiska rättigheter, inklusive för att bekämpa bedrägerier och dokumentera incidenter på våra plattformar och i våra verksamheter.
Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse av att skydda våra lagliga rättigheter, se artikel 6, underavsnitt 1, punkt f i den allmänna dataskyddsförordningen och avsnitt 8, underavsnitt 3, punkt 2 i den danska dataskyddslagen.
2.7 Om du är en Goodie-medlem kommer vi också att behandla dina personuppgifter för följande ändamål och på följande rättsliga grund:
2.7.1 Skicka riktad marknadsföring och profilering för att vi ska kunna skicka dig erbjudanden och annan relevant kommunikation och rikta dessa förfrågningar till dig. Den rättsliga grunden för behandlingen är ditt samtycke, se artikel 6, underavsnitt 1, punkt a i den allmänna dataskyddsförordningen.
Vissa personuppgifter som behandlas för detta ändamål kan samlas in via cookies om du separat har samtyckt till detta. Du kan läsa mer om vår användning av cookies på webbplatsen i vår cookiepolicy .
Du kan när som helst välja bort profilering i samband med direktmarknadsföring under din Goodie-profil, precis som du kan invända mot sådan behandling, se avsnitt 9.
Om du återkallar ditt samtycke, men förblir en Goodie-medlem, kommer dina uppgifter att behandlas för användning i undersökningar, statistik och analys samt för att uppdatera din profil så att vi kan rikta marknadsföring till dig baserat på dina intressen om du senare prenumererar på vår riktade marknadsföring. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse av att anpassa vår marknadsföring till dig, se artikel 6, underavsnitt 1, punk f i den allmänna dataskyddsförordningen.
2.7.2 Hantera ditt Goodie-medlemskap, inklusive att kommunicera med dig om ditt medlemskap och tillhandahålla medlemsförmåner och andra överenskomna tjänster.
Den rättsliga grunden för behandlingen är vårt avtal om medlemskap med dig, se artikel 6, underavsnitt 1, punkt b i den allmänna dataskyddsförordningen.
3 Vilka personuppgifter behandlar vi om dig?
3.1 För de ändamål som nämns i avsnitt 2.1, 2.2 och 2.3 ovan och beroende på din användning av webbplatsen behandlar vi vanligtvis följande personuppgifter om dig:
- Namn och adress
- E-post och telefonnummer
- Beställningsinformation, inköpshistorik och ärendenummer
- Information som du tillhandahåller i samband med din kommunikation med oss
- Information om din resa på våra plattformar, inklusive vilka sidor du besöker, vilka produkter du klickar på och lägger till i varukorgen och hur du interagerar med vår kommunikation
- Information som samlas in via cookies i den utsträckning du separat har samtyckt till vår användning av cookies
3.2 För de ändamål som nämns i avsnitt 2.4 behandlar vi följande allmänna information om dig:
- Information som du tillhandahåller i samband med din kommunikation med oss, inklusive dina svar på, delning av och kommentarer till våra inlägg på sociala medier
- Information som du lämnar i samband med ditt deltagande i tävlingar
3.3 För de ändamål som nämns i avsnitt 2.5 ovan behandlar vi följande allmänna information om dig:
- Telefonsamtal med Magasins anställda
- Som utgångspunkt är vanliga personuppgifter som namn och telefonnummer
- Beroende på samtalets fokuspunkt och utveckling kan vi dock i princip registrera information om både konfidentiella och känsliga frågor, såsom information om skyddade adresser och hälsoinformation.
3.4 För de ändamål som nämns i avsnitt 2.6 ovan kan vi behandla de uppgifter som nämns ovan i avsnitt 3.1-3.3.
3.5 Särskilt för våra Goodie-medlemmar:
För de ändamål som nämns i avsnitt 2.7 ovan behandlar vi, utöver den information som nämns ovan i avsnitt 3.1-3.3, följande information om dig om du är Goodie-medlem:
- Födelsedatum
- Kön
- Goodies medlemsnummer
- Information om att tjäna och använda förmåner (inklusive stjärnor, godsaker och kuponger)
- Information som samlas in i samband med vår kommunikation med dig om ditt Goodie-medlemskap
- Information om var du har handlat baserat på din köphistorik
4 Vem delar vi dina personuppgifter med?
Vi delar information om dig med våra externa partner som behandlar informationen å våra vägnar. Den information vi har samlat in om dig kommer endast att delas i den utsträckning som krävs för att genomföra avtalet med den individuella arbetsrelationen:
- Leverantörer som hjälper till med den tekniska driften av vår webbplats och våra appar, inklusive leverantörer av värdtjänster och lösningar som stöder funktionalitet;
- Leverantörer som hjälper till med marknadsföringsaktiviteter och kommunikation med kunder och Goodie-medlemmar;
- Leverantörer av analysverktyg som hjälper oss att optimera vår verksamhet och din upplevelse som kund och Goodie-medlem;
- Partners som hjälper till med driften av kundservicetjänster, inklusive i samband med leverans av varor från webbutiken.
Dessa partners är personuppgiftsbiträden och behandlar personuppgifter för vilka vi är personuppgiftsansvariga i enlighet med våra instruktioner. Personuppgiftsbiträdena får inte använda uppgifterna för något ändamål Övrigt än att uppfylla sitt avtal med oss och måste behandla uppgifterna konfidentiellt. Vi har ingått skriftliga databehandlingsavtal med alla våra personuppgiftsbiträden.
Vissa affärspartner till vilka vi lämnar ut dina personuppgifter är oberoende personuppgiftsansvariga som behandlar dina uppgifter i förhållande till vad som är nödvändigt för att de ska kunna tillhandahålla sina tjänster, inklusive vårt externa lager, som paketerar och skickar din beställning.
När de sociala mediewebbplatser som nämns nedan använder dina personuppgifter för eget bruk, till exempel för marknadsföringsändamål, behandlar de dina personuppgifter enligt beskrivningen i deras integritetspolicyer, som du hittar här:
- Facebook: https://www.facebook.com/privacy/explanation.
- Instagram: https://help.instagram.com/155833707900388
- Youtube: https://www.youtube.com/howyoutubeworks/user-settings/privacy
- LinkedIn: https://dk.linkedin.com/legal/privacy-policy
- TikTok: https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/da
Vi kan också dela personuppgifter med våra externa rådgivare, såsom revisorer och advokater, samt statliga myndigheter, där så krävs enligt lag.
Om det finns ett behov av anmälan om en relation med polisen till följd av exempelvis ett telefonsamtal, kommer vi att vidarebefordra din information till polisen och eventuella externa rådgivare.
5 När överför vi dina personuppgifter till länder utanför EU/EES?
Vi kommer att överföra dina personuppgifter till mottagare utanför EU/EES. Dessa är följande kategorier av mottagare:
- Leverantörer som hjälper till med marknadsföringsaktiviteter och kommunikation i våra tekniska system
- Leverantörer av analysverktyg som hjälper oss att optimera vår verksamhet och din upplevelse av att använda vår webbplats och våra tjänster
- Leverantörer som hjälper till med den tekniska driften av vår webbplats och våra appar, inklusive leverantörer av värdtjänster och lösningar som stöder funktionalitet
För överföringar till mottagare utanför EU/EES säkerställer vi att det finns en giltig överföringsgrund. Detta innebär att om mottagaren inte befinner sig i ett land utanför EU/EES som bedöms som ett ”säkert tredjeland” säkerställer vi skyddet av dina personuppgifter genom att använda standardavtal som godkänts av EU-kommissionen eller den danska dataskyddsmyndigheten eller EU–U.S. ramverk för datasekretess (DPF). Detta säkerställer att dina rättigheter och skyddsnivån följer med dina personuppgifter. Om du vill ha en kopia av standardavtalsklausulerna eller en lista över våra nuvarande personuppgiftsbiträden och underbiträden är du välkommen att kontakta oss med hjälp av kontaktuppgifterna i avsnitt 1 ovan.
6 Varifrån kommer dina personuppgifter?
Vi behandlar de personuppgifter du lämnar till oss, liksom de personuppgifter om dig som samlas in automatiskt, inklusive genom ditt digitala beteende (inklusive cookies). Dessutom behandlar vi de personuppgifter som vi samlar in genom inspelning av telefonsamtal.
7 Hur länge behåller vi dina personuppgifter?
7.1 Vi kommer att behålla dina uppgifter så länge som det behövs.
7.2 Information om köp och kommunikation med oss om detta kommer i allmänhet att raderas 2 år efter ditt köp i enlighet med den danska köplagens tidsfrist. Data kan lagras under en längre period om detta beror på lagkrav, inklusive den danska bokföringslagens krav på Förvaring av transaktionsdata under pågående år + 5 år, eller om vi kan visa ett legitimt behov av att lagra uppgifterna under en längre period, till exempel för fastställande av rättsliga anspråk.
Information som du lämnar i samband med din kommunikation med oss via vår webbplats eller sociala medier och som inte avser inköp lagras så länge det finns ett syfte att göra det och beror på typen av förfrågan.
7.3 Data som samlas in för användning i studier, statistik och analyser kommer att raderas efter 2 år.
7.4 Information som vi får från dig i samband med ditt deltagande i tävlingar kommer att raderas 6 månader efter att tävlingen hålls. Information om vinster kommer att raderas 1 år efter att tävlingen har hållits, men först efter pågående år + 5 år i den utsträckning som transaktioner ingås.
7.5 Information som du tillhandahåller på Magasins sidor på sociala medier kommer att finnas kvar på den sociala mediewebbplatsen om du inte raderar den själv.
7.6 Information som härrör från inspelning av telefonsamtal kommer att raderas automatiskt senast 30 dagar efter inspelningen ägde rum, såvida inte informationen ingår som dokumentation i ett specifikt fall. Information om dig som används i samband med ett pågående ärende, tvist eller annan form av ärendebehandling kommer att behållas tills ärendet är avslutat och syftet med behandlingen inte längre föreligger.
7.7 För radering av information som härrör från cookies, se vår cookiepolicy.
7.8 Särskilt för våra Goodie-medlemmar:
7.8.1 Vi behåller dina uppgifter så länge du är medlem i Goodie. När du registrerar dig från Goodie-kundklubb kommer ditt medlemskap att stängas med omedelbar verkan. Du har dock möjlighet att använda dina erhållna och oanvända förmåner i upp till 14 dagar efter ditt uttag genom att kontakta kundtjänst. Dina erhållna och oanvända förmåner kommer då att raderas. Vi kommer att stoppa vår kommunikation med dig samtidigt.
Om du, efter att ha gått med i Goodie-kundklubb, utövar din ångerrätt, jfr våra Goodie-villkor, kommer vi att sluta behandla dina personuppgifter för de ändamål som nämns i avsnitt 2.7 ovan och radera personuppgifter som tillhandahålls som ett resultat av behandlingen för dessa ändamål inom 14 dagar efter att vi har fått meddelande om att du vill dra dig ur avtalet.
Alla personuppgifter som vi behandlar om dig under ditt Goodie-medlemskap kommer att behållas i 3 månader efter att ditt Goodie-medlemskap har avslutats.
Dokumentation om uppsägning av ditt Goodie-medlemskap och dina uppgifter som behandlas för ändamålet i avsnitt 2.7, inklusive dina inköpskvitton och samtycken till marknadsföring, kommer dock att behållas i 2 år från uppsägning av medlemskapet för att uppfylla våra rättsliga skyldigheter enligt den danske marknadsföringslagen.
Information om dig som används i samband med ett pågående ärende kommer att behållas tills ärendet stängs.
Annan information om dig kommer att raderas eller anonymiseras omedelbart efter att ditt Goodie-medlemskap har avslutats.
8 Hur kontaktar vi dig om ändringar i behandlingen av dina personuppgifter?
8.1 Du kan alltid hålla dig uppdaterad om eventuella ändringar i vår behandling av dina uppgifter via magasin.se. Vi uppmuntrar dig att kontinuerligt informera dig så att du alltid vet hur vi behandlar dina personuppgifter.
8.2 Särskilt för våra Goodie-medlemmar:
8.2.1 I händelse av ändringar i vår behandling av dina uppgifter kommer du att få ett meddelande direkt i Goodie-appen eller när du loggar in som Goodie-medlem via magasin.se. Om du har aktiverat push-meddelanden i Goodie-appen kan du alltid hålla dig uppdaterad. Vi uppmuntrar dig att kontinuerligt informera dig så att du alltid vet hur vi behandlar dina personuppgifter.
9 Vilka rättigheter har du?
Enligt den allmänna dataskyddsförordningen har du ett antal rättigheter i samband med vår behandling av uppgifter om dig:
- Du har rätt att få tillgång till de uppgifter vi behandlar om dig, samt en rad ytterligare uppgifter
- Du har rätt att korrigera dina personuppgifter
- Du har i vissa fall rätt att få behandlingen av dina uppgifter begränsad till endast Förvaring
- I vissa fall har du rätt att överföra uppgifter, dvs. att du kan få dina personuppgifter tillhandahållna eller överförda till en annan personuppgiftsansvarig
I särskilda fall har du rätt att få uppgifter om dig raderade innan tiden för vår regelbundna allmänna radering inträffar, och i vissa fall har du rätt att invända mot vår behandling. Du har alltid rätt att dra tillbaka ditt samtycke till behandling av personuppgifter genom att skriva till oss på det e-postmeddelande som anges i avsnitt 1 ovan. Observera att om du ber oss att radera din information eller återkallar ditt samtycke till registrerade tjänster kommer vissa tjänster att vara olevererbara.
Om du väljer att återkalla ditt samtycke kommer det inte att påverka lagenligheten av vår behandling av dina personuppgifter på grundval av ditt tidigare lämnade samtycke och fram till tidpunkten för återkallandet. Om du drar tillbaka ditt samtycke kommer det därför endast att träda i kraft från och med nu.
Du kan läsa mer om dina rättigheter i den danska dataskyddsmyndighetens riktlinjer för registrerades rättigheter, som du hittar på www.datatilsynet.dk.
Du är också alltid välkommen att kontakta privacy@magasin.dk om du har några frågor om behandlingen av dina personuppgifter.
Särskilt för våra Goodie-medlemmar:
Du har rätt till rättelse av dina personuppgifter. Du kan alltid korrigera vissa av dina uppgifter själv via magasin.dk eller Goodie-appen.
Du har alltid rätt att invända mot behandlingen av dina uppgifter för direktmarknadsföring och återkalla ditt samtycke via t.ex. magasin.dk eller Goodie-appen. Observera att om du ber oss att radera dina uppgifter eller om du drar tillbaka ditt samtycke kommer detta att leda till att du dras tillbaka från Goodie-kundeklub.
10 Klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten
Du har rätt att lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten om du är missnöjd med hur vi behandlar dina personuppgifter. Du hittar den Integritetsskyddsmyndighetens kontaktinformation på www.imy.se.