Goodie medlem
Villkor för Magasin Goodie
Villkoren gäller från 1 februari 2022 och ersätter tidigare versioner av Magasin Goodie villkor.
Vi uppmanar dig att läsa igenom villkoren noga innan du anmäler dig som Magasin Goodie medlem. Detta för att veta vad du godkänner och samtidigt få en inblick i hur du får ut det mesta möjliga av ditt medlemskap.
1. Introduktion till Magasin Goodie
1.1 Magasin Goodie är ett förmånsprogram och en värld av förmåner som ger dig möjlighet att uppnå kuponger, få gåvor, delta i tävlingar och mer förmåner samt ger dig tillgång till särskilda rabatterbjudanden när du shoppar på Magasin.se och i Magasins varuhus. Syftet med Goodie förmånsprogrammet är att kunna erbjuda våra bästa kunder en ännu bättre shoppingupplevelse och extra förmåner. Detta gör vi genom att följa din profil och ditt köpbeteende för att kunna anpassa förmåner, erbjudanden och marknadsföring så att det passar till dig. Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna administrera ditt medlemskap. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.
1.2 När du blir medlem får du alltid det lilla extra och blir bortskämd med förmåner som t.ex. gåvor, inbjudningar till event och rabatterbjudanden, kallat Goodie Days, på utvalda produkter i utvalda perioder under hela året som du kan köpa på Magasin.se och i Magasins varuhus. Ju mer du shoppar för, desto fler förmåner och Goodies får du tillgång till som medlem. Du kan vara medlem på fyra nivåer baserat på dina köp: Från Goodie bas- till en-, två- och trestjärnig medlem. När du uppnår en ny stjärna får du en stjärnkupong som fungerar som en bonuscheck och flera nya förmåner väntar på dig. När du blir enstjärning medlem får du en stjärnkupong på 100 kr, vid 2 stjänor är kupongen värd 200 kr och när du blir trestjärning medlem får du en kupong på 300 kr.
1.3 Som Goodie-medlem får du en rad fasta förmåner som rabatter, fri frakt, inbjudningar till event och inspiration. Du blir också löpande bortskämd med Goodies utvalda speciellt för dig som är särskilda överraskningar som följer din stjärnstatus, bland annat exempelvis tävlingar, gåvor och andra magiska upplevelser.
2. Så här blir du Goodie-medlem
2.1 Det kostar inget penga att bli medlem i Magasin Goodie. Du blir medlem genom att ladda ner vår Goodie-app eller genom att registrera dig på Magasin.se. Du ska även ge ditt samtycke till att motta marknadsföring. För att få tillgång till alla förmånerna och dina personliga Goodies är det nödvändigt att ladda ner Goodie-appen. När du har anmält dig skickar vi ett välkomstmejl med en länk till din profil på Magasin.se. Här kan du när som helst se ditt elektroniska medlemskort – du kan även se det i Goodie-appen. Det är inte möjligt att få ett fysiskt Goodie-kort.
2.2 Du behöver själv fullfölja din profil på Magasin.se eller i appen innan du är fullt upprättad som Goodie-medlem. I samband med att du fullföljer din profil ska du godkänna medlemskap i Magasin Goodie, samt ge ditt samtycke till mottagande av direktmarknadsföring. Så snart du är anmäld har du åtkomst till dina förmåner och kan använda dem hos Magasin. Gåvor och övriga förmåner kan inte utbetalas i kontanter.
2.3 Du ska ha ett svenskt mobilnummer och en e-postadress samt vara minst 18 år för att bli medlem i Magasin Goodie knutet till Magasin.se.
2.4 Ditt medlemskap, dina förmåner och Goodies är personliga och kan inte överföras till andra och omfattas av våra villkor. Magasin har begränsning på ett Goodie-medlemskap per person.
2.5 Det är medlemmens eget ansvar och en förutsättning för att vara Goodie-medlem att hålla e-postadress och kontaktuppgifter uppdaterade.
2.6 Det är Magasin du Nord, organisationsnummer (CVR): 58191213, Kgs. Nytorv 13, 1095 Köpenhamn K., som står bakom Magasin Goodie förmånsprogrammet för medlemmar.
3. Ditt samtycke till direktmarknadsföring
3.1 Vi ber om ditt samtycke till direktmarknadsföring för att kunna skicka relevant reklam till dig.
3.2 Marknadsföring till dig om erbjudanden från Magasins partner kommer alltid direkt från Magasin. Du kommer inte att motta direktmarknadsföring från våra partner mot bakgrund av ditt Goodie-medlemskap. Magasin vidarebefordrar inte uppgifter om dig till våra samarbetspartner.
3.3 Som ett led i vår marknadsföring till dig vill vi kontakta dig med förmåner, inspiration, erbjudanden, inbjudningar till event, tävlingar, kampanjer, frågeformulär med mera som passar dig och din profil. Sättet vi kommunicerar med dig kan variera inom ramen för det samtycke som du gett oss. Om det rör klassisk marknadsföring av varor skickar vi idag primärt besked via e-post.
3.4 När du laddar ner din Goodie-app har du möjlighet att tacka ja till att motta pushnotiser via appen om nya erbjudanden, gåvor och tävlingar. Du kan alltid ändra dina appinställningar – bland annat inaktivera pushnotiser.
3.5 Om du inte vill motta direktmarknadsföring har du alltid möjlighet att dra tillbaka ditt samtycke under dina profiluppgifter på hemsidan. Du kommer fortsatt att ta emot våra allmänna nyhetsbrev med erbjudanden med mera.
3.6 I appen kan du dessutom rätta dina personuppgifter och anpassa de tillstånd du har gett till Magasin.
4. Till dig som medlem.
4.1 Som Goodie-medlem får du din egen sida under ”Profil” på Magasin.se och i appen. Du kan när som helst logga in på din profil via din e-postadress och ditt valda lösenord. På din sida kan du se dina köpkvitton och se hur du får ännu fler förmåner. Du kan även se vilken aktuell stjärnnivå du är på och hur mycket som saknas i köp i kronor för att uppnå en ny stjärnnivå.
4.2 Som medlem får du personliga erbjudanden för de produkttyper du är mest intresserad av. Dina personliga erbjudanden tar vi fram utifrån ditt köpmönster och de profiluppgifter du har gett oss. Vi utvecklar hela tiden förmånsprogrammet så att förmåner och erbjudanden passar din profil på bästa möjliga sätt. Och du får löpande besked om när vi introducerar nya initiativ i Goodie-appen.
4.3 I Goodie-appen får du besked från oss om erbjudanden, inbjudningar till event och andra aktuella förmåner med att shoppa hos Magasin. I appen kan du bland annat även se dina köpkvitton, få information om dina förmåner samt hitta dina Goodies och kuponger.
4.4 Magasin Goodie är inte ett betal- eller kreditkort. Du kan få gåvor i form av exempelvis fraktkoder, erbjudanden eller kuponger i appen som du kan lösa in genom att skanna din app i Magasins fysiska butiker eller genom att logga in på Magasin.se.
5. Så här uppnår du fördelar
5.1 Du får tillgång till förmåner och Goodies när du shoppar hos Magasin. Ju större belopp du handlar för hos Magasin, desto fler och större förmåner och Goodies får du tillgång till. Du kan vara medlem på fyra nivåer baserat på dina köp: Från Goodie bas- till en-, två- och trestjärnig medlem. När du blir enstjärning medlem får du en stjärnkupong på 100 kr, vid 2 stjänor är kupongen värd 200 kr och när du blir trestjärning medlem får du en kupong på 300 kr.
5.2 Om du har uppnått en stjärnkupong hittar du den under dina Goodies i din app. Du kan även lösa in den på Magasin.se och den gäller i 180 dagar. Var uppmärksam på att du enbart kan använda stjärnkupongen en gång vid ett och samma köptillfälle och att den kan användas på herr-, dam- och barnkläder, samt accessoarer och underkläder. Om du till exempel köper en t-shirt för 50 kr och inget annat kommer restbeloppet att gå förlorat. Använd därför hela beloppet på en gång. Du får din stjärnkupong direkt i din Goodie-app. Du kan högst motta tre stjärnkuponger per år.
5.3 Du uppnår dina fasta förmåner och Goodies efterhand som dina köp hos Magasin registreras i ditt medlemskap och appen. För att uppnå dina förmåner, Goodies och kuponger ska du vara inloggad när du shoppar på Magasin.se eller i appen varje gång du köper något. Antalet och exklusiviteten på dina förmåner och Goodies bestäms alltid av det totala belopp du har handlat för inom loppet av de senaste 12 månaderna. Du kommer alltså att uppleva att omfattningen av dina förmåner och Goodies förändras i takt med att din köpsumma för de senaste 12 månaderna ändras. Alla dina köp räknas med i din samlade köpsumma. Om du ångrar ett köp inom tiden för öppet köp kommer köpet inte att räknas med i din samlade köpsumma. Detta gäller även om en eventuell mottagare av en gåva ångrar ett köp inom den gällande tidsfristen. Det är inte möjligt att skanna dina köp i efterhand. Köp som du inte har skannat räknas inte med i den samlade köpsumma som fastställer de förmåner, Goodies och kuponger du kan uppnå.
5.4 Vi vill gärna hjälpa dig att få ut så mycket förmåner som möjligt av ditt Goodie-medlemskap. Därför får du besked från oss när du – utifrån dina köp – närmar dig en lägre eller en högre intjäningsnivå.
6. Goodie-medlem i Danmark
6.1 Medlemskapet är ett nationellt program och marknadsföring samt dina förmåner och Goodies bestäms av vilket land du har valt när du blev medlem och i din profil. Du kan intjäna poäng för att stiga i stjärnnivå när du shoppar på Magasin.se och i en av de fysiska varuhusen i Danmark. Intjäningen följer vad du shoppar i den lokala valutan.
7. Avsluta ditt medlemskap i Magasin Goodie
7.1 Magasin förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor för Magasin Goodie. Om du inte längre önskar vara medlem kan du när som helst, via Goodie-appen eller Magasin.se, dra tillbaka ditt godkännande av medlemskapet och avsluta ditt medlemskap med omedelbar verkan.
7.2 Magasin förbehåller sig även rätten att helt avsluta Magasin Goodie – eller att löpande avsluta delar av Goodie förmånsprogrammet. Om Magasin väljer att avsluta Goodie förmånsprogrammet kommer det att ske med minst 1 månads varsel. Under uppsägningsperioden kan du inte uppnå nya förmåner, Goodies eller kuponger, men du kan däremot utnyttja de du redan har uppnått.
7.3 Du ska använda dina uppnådda förmåner med mera innan ditt medlemskap löper ut. Detta gäller om du själv avanmäler dig eller om Magasin avslutar Magasin Goodie. Om du avanmäler dig från Magasin Goodie kommer din tillgång till dina uppnådda och outnyttjade förmåner att blockeras – så se till att använda dem innan uppsägning.
7.4 Om Magasin konstaterar missbruk av ditt Goodie-medlemskap förbehåller sig Magasin rätten att avsluta ditt medlemskap med omedelbar verkan. Detta innebär att vi annullerar dina uppnådda förmåner, däribland även Goodies och kuponger som redan levererats i din app. Missbruk kan samtidigt medföra permanent exkludering från Magasin Goodie förmånsprogrammet. Magasin betraktar till exempel fusk med förmåner eller annat oacceptabelt beteende mot Magasins anställda som oegentligheter.
8. Kontakta oss
8.1 Om du har frågor till Magasin Goodie kan du kontakta Magasin Kundservice på www.magasin.se eller på telefon +46 8-42 00 29 89.
Integritetspolicy för Gäster
Du kan läsa vor Integritetspolicy för gäster på vår hemsida her.
Integritetspolicy för Magasin Goodie-medlemmar
Vi är glada över ditt intresse för Aktieselskabet Th. Wessel & Vett. Magasin du Nord (”Magasin”, ”vi”, ”oss”, ”vår”) och Magasin Goodie.
Vi tar skyddet för dina personuppgifter på största allvar. I denna integritetspolicy kan du läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i samband med ditt Goodie-medlemskap och vilka rättigheter du har kopplat till detta.
1. Vi är personuppgiftsansvarig – hur kontaktar du oss?
Vi är personuppgiftsansvarig för behandling av de personuppgifter som vi behandlar om dig. Du hittar våra kontaktuppgifter nedan.
Aktieselskabet Th. Wessel & Vett. Magasin du Nord
Kongens Nytorv 13
1050 København K
CVR-nr (org.nr) 58 19 12 13
E-postadress: Persondata@magasin.dk
2. Vad är syftet med och den rättsliga grunden för behandlingen av dina personuppgifter?
Vi behandlar dina personuppgifter för följande syften och på följande rättsliga grunder:
2.1 Administration av ditt Goodie-medlemskap, inklusive kommunikation med dig om ditt medlemskap när du mottar personal shopper-tjänster, skönhetsbehandlingar, doftkonsultationstjänster, besök i våra butiker eller deltar i event som en del av ditt medlemskap och leverans av medlemsfördelar samt andra avtalade tjänster.
Den rättsliga grunden för behandlingen är vårt avtal om medlemskap med dig, jämför dataskyddsförordningen artikel 6.1 b.
2.2 Utskick av riktad reklam, om du har gett ditt samtycke till detta, för att vi bättre ska kunna rikta erbjudanden och annan kommunikation till dig och dina intressen.
Den rättsliga grunden för behandlingen är ditt samtycke, jämför dataskyddsförordningen artikel 6.1 a.
Vi utför profilering i samband med utskick av riktad reklam. Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse i att personanpassa vår marknadsföring till dig och dina intressen, jämför dataskyddsförordningen artikel 6.1 f. Du kan när som helst avsäga dig profilering i samband med direktmarknadsföring i din Goodie-profil, och du kan även invända mot sådan behandling, jämför avsnitt 9.
Vissa personuppgifter som behandlas för detta ändamål kan vara samlat in via cookies om du har gett särskilt samtycke till detta. I sådana fall är den rättsliga grunden för behandlingen av dina personuppgifter ditt samtycke, jämför dataskyddsförordningen artikel 6.1 a. Du kan läsa mer om vår användning av cookies på hemsidan i vår cookiepolicy.
2.3 Undersökningar, statistik och analyser av din användning av våra plattformar och besök i våra butiker, och mot den bakgrunden justeringar av innehållet som visas på våra plattformar i syfte att göra innehållet mer relevant för dig.
Den rättsliga grunden för behandlingen är vårt berättigade intresse i att förbättra våra produkter och tjänster, däribland vår hemsida och vår app, jämför dataskyddsförordningen artikel 6.1 f.
Vissa personuppgifter som behandlas för detta ändamål kan vara samlat in via cookies om du har gett särskilt samtycke till detta. I sådana fall är den rättsliga grunden för behandlingen av dina personuppgifter ditt samtycke, jämför dataskyddsförordningen artikel 6.1 a. Du kan läsa mer om vår användning av cookies på hemsidan i vår cookiepolicy.
2.4 Uppfyllande av våra rättsliga förpliktelser att behandla, inklusive lagra, personuppgifter.
Den rättsliga grunden för denna behandling är vår rättsliga förpliktelse att behandla personuppgifterna, jämför dataskyddsförordningen artikel 6.1 c.
2.5 Inrätta, utöva eller försvara våra juridiska rättigheter, inklusive för att bekämpa bedrägeri.
Den rättsliga grunden för denna behandling är vårt berättigade intresse att tillvarata våra juridiska rättigheter, jämför dataskyddsförordningen artikel 6.1 f.
3. Vilka personuppgifter behandlar vi om dig?
3.1 För syftet som nämnts i avsnitt 2.1 ovan behandlar vi allmänna personuppgifter om dig, till exempel:
– Namn och adress
– E-postadress och telefonnummer
– Födelsedatum
– Kön
– Platsdata
– Orderinformation, köphistorik och ärendenummer
– Goodie-medlemsnummer
– Upplysningar om intjäning och användning av fördelar (inklusive stjärnor, vouchers och Goodies.
– Uppgifter du anger i samband med bokning av personal shopper-tjänster och skönhetsbehandlingar samt i samband med våra event.
– Uppgifter som samlas in i samband med vår kommunikation med dig om ditt Goodie-medlemskap.
När du genomför köp på vår hemsida gäller vår integritetspolicy för gäst i webbshop för personuppgifter som rör köpet oavsett om du är inloggad som Goodie-medlem eller inte.
3.2 För syftet som nämnts i avsnitt 2.2 ovan behandlar vi i tillägg till ovanstående följande allmänna personuppgifter om dig, till exempel:
– Uppgifter om hur du använder på vår plattform, inklusive vilka sidor du besöker, vilka produkter du klickar på och lägger i varukorgen, samt hur du interagerar med vår kommunikation när du är inloggad som Goodie-medlem.
– Uppgifter som samlats in via cookies i den omfattning som du gett särskilt samtycke till vår användning av cookies.
3.3 För syftet som nämnts i avsnitt 2.3 ovan behandlar vi några av de allmänna personuppgifterna som nämnts ovan, däribland personuppgifter som rör dina besök på våra plattformar, ditt bruk av våra tjänster och personuppgifter som rör dina köp.
3.4 För syftet som nämnts i avsnitt 2.4 och 2.5 ovan får vi vid behov behandla de allmänna uppgifter som nämnts ovan.
4. Vem delar vi dina personuppgifter med?
Vi delar dina personuppgifter med våra externa samarbetspartner som behandlar uppgifterna för vår räkning, inklusive:
– Leverantörer som bistår med marknadsföringsaktiviteter och kommunikation med Goodie-medlemmar.
– Leverantörer av analysverktyg som hjälper oss att optimera vår verksamhet och din upplevelse som Goodie-medlem.
– Leverantörer som bistår med driften av vår hemsida och våra appar, inklusive leverantörer av hostingtjänster och lösningar som understödjer funktionalitet.
Dessa samarbetspartner är personuppgiftsbiträden och behandlar uppgifter i enlighet med våra instruktioner gällande personuppgifter som vi är personuppgiftsansvarig för. Personuppgiftsbiträden får inte använda uppgifter för andra syften än att uppfylla sitt avtal med oss och ska behandla uppgifterna konfidentiellt. Vi har ingått skriftliga personuppgiftsbiträdesavtal med alla våra personuppgiftsbiträden.
Vi kan också dela personuppgifter med våra externa rådgivare, till exempel revisorer och advokater samt offentliga myndigheter om detta krävs enligt lag.
5. När överför vi dina personuppgifter till land utanför EU/EES?
Vi kommer att överföra dina personuppgifter till mottagare utanför EU/EES. Det rör sig om följande kategorier av mottagare som befinner sig i USA, Australien och Storbritannien.
– Leverantörer som bistår med marknadsföringsaktiviteter och kommunikation med Goodie-medlemmar.
– Leverantörer av analysverktyg som hjälper oss att optimera vår verksamhet och din upplevelse som Goodie-medlem.
– Leverantörer som bistår med driften av vår hemsida och våra appar, inklusive leverantörer av hostingtjänster och -lösningar som understödjer funktionalitet.
Storbritannien har enligt EU-kommissionens adekvansbeslut, jämför dataskyddsförordningen artikel 45, en tillräckligt hög skyddsnivå och personuppgifter får överföras dit utan särskilt tillstånd.
För USA och Australien sker överföring till personuppgiftsbiträden utanför EU/EES sker med giltiga garantier i form av EU-kommissionens standardavtalsklausuler, jämför dataskyddsförordningen artikel 46. Om du vill ha en kopia av standardavtalsklausulerna eller en lista över våra nuvarande personuppgiftsbiträden och underbiträden är du välkommen att kontakta oss via kontaktuppgifterna i avsnitt 1 ovan.
6. Varifrån kommer dina personuppgifter?
Vi behandlar de personuppgifter som du ger oss och som samlas in automatiskt, inklusive via ditt digitala agerande (bl.a. cookies).
7. Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?
Vi sparar dina uppgifter så länge som du är Goodie-medlem.
När du avanmäler dig från Magasin Goodies avslutas ditt medlemskap med omedelbar verkan. Du har dock möjlighet att använda dina uppnådda och outnyttjade förmåner i upp till 14 dagar efter din avanmälan genom att kontakta kundtjänst. Därefter raderas dina uppnådda och outnyttjade förmåner. Vi stoppar samtidigt vår kommunikation med dig.
Om du efter att ha anmält dig till Magasin Goodie utövar din ångerrätt, jämför våra Goodie villkor, stoppar vi behandlingen av dina personuppgifter i syftet som nämnts i avsnitt 2.2 ovan, och raderar personuppgifterna som tillhandahållits som ett resultat av behandlingen för dessa ändamål senast 14 dagar efter att vi mottagit meddelande om att du önskar frånträda avtalet.
Alla personuppgifter som vi behandlar om dig under ditt Goodie-medlemskap lagras i 3 månader efter att ditt Goodie-medlemskap upphört.
Dokumentation för upphörande av ditt Goodie-medlemskap och dina uppgifter som behandlas i syftet i avsnitt 2.1, inklusive dina köpkvitton sparas dock i 2 år från att medlemskapet upphör.
Uppgifter om dig som används i samband med ett pågående ärende lagras tills ärendet är avslutat. Övriga uppgifter om dig kommer att raderas eller anonymiseras 3 månader efter att ditt Goodie-medlemskap upphört.
8. Hur kontaktar vi dig om ändringar i behandlingen av dina personuppgifter?
Vid ändringar i vår behandling av dina uppgifter mottar du en notifikation om detta direkt i Goodie-appen eller när du loggar in som Goodie-medlem via magasin.se. Om du har aktiverat pushnotiser för Goodie-appen kan du alltid hålla dig uppdaterad. Vi rekommenderar att du löpande uppdaterar dig så att du alltid vet hur vi behandlar dina personuppgifter.
9. Vilka rättigheter har du?
Enligt dataskyddsförordningen har du en rad rättigheter i samband med vår behandling av uppgifter om dig:
– Du har rätt till tillgång till de uppgifter som vi behandlar om dig samt en rad ytterligare upplysningar.
– Du har rätt att rätta dina personuppgifter. Du kan även själv rätta vissa av dina uppgifter via magasin.se eller Goodie-appen.
– Du har i vissa fall rätt att få behandlingen av dina uppgifter begränsad till att enbart bestå av lagring.
– Du har i vissa fall rätt att överföra dina uppgifter, dvs. att du kan får dina personuppgifter levererade eller överförda till en annan personuppgiftsansvarig.
I särskilda fall har du rätt till radering av uppgifter om dig innan tidpunkten för vår generella radering inträffar och du har i vissa fall rätt till att invända mot vår behandling. Du har alltid rätt att göra invändningar mot behandlingen av dina uppgifter för direktmarknadsföring och dra tillbaka ditt samtycke via exempelvis magasin.dk eller Goodie-appen. Observera dock att om du ber oss radera dina uppgifter kommer det att medföra att du avanmäls från Magasin Goodie.
Om du väljer att dra tillbaka ditt samtycke påverkar det inte lagligheten av vår behandling av dina personuppgifter mot bakgrund av ditt tidigare meddelade samtycke fram till tidpunkten för tillbakadragandet. Om du drar tillbaka ditt samtycke har det därför först verkan från den tidpunkten och framåt.
Du kan läsa mer om dina rättigheter i Integritetsskyddsmyndighetens vägledning om de registrerades rättigheter som du hittar på www.imy.se.
10. Lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten
Du har rätt att lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten om du inte är nöjd med det sätt på vilket vi behandlar dina personuppgifter. Du hittar Integritetsskyddsmyndighetens kontaktuppgifter på www.imy.se.