Logga in

 

Integritetspolicy - Magasins behandling av personuppgifter om dig


I enlighet med artikel 13 i dataskyddsförordningen (GDPR) måste vi ge dig en rad uppgifter i samband med att vi mottar information om dig.

De uppgifter vi ska ge dig är följande:

  1. Vi är personuppgiftsansvariga – hur kontaktar du oss?
  2. Vilka är ändamålen med behandlingen av dina personuppgifter?
  3. På vilken rättslig grund behandlar vi dina personuppgifter?
  4. Vilka personuppgifter behandlar vi om dig?
  5. Med vilka delar vi dina personuppgifter?
  6. När överför vi dina personuppgifter till länder utanför EU/ EU?
  7. Varifrån kommer dina personuppgifter?
  8. Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
  9. Vilka rättigheter har du?
  10. Klagomål till Datainspektionen

 

  1. Vi är personuppgiftsansvariga – hur kontaktar du oss?

Magasin du Nord är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som vi har mottagit om dig. Du hittar våra kontaktuppgifter nedan.

Magasin du Nord

Kgs. Nytorv 13

DK-1095 København K

CVR nr./Org.nr 58 19 12 13

Persondata@magasin.dk

  1. Vilka är ändamålen med behandlingen av dina personuppgifter?

Vi behandlar dina personuppgifter för följande ändamål:

  • För att utse en vinnare bland de kunder som deltar i en tävling
  • För att kunna skicka priset/vinsten till vinnaren av tävlingen
  • För att besvara din förfrågan, till exempel en fråga om reklamation
  • För analyser och statistik
  • I samband med dokumentation av bedrägerier

 

  1. På vilken rättslig grund behandlar vi dina personuppgifter?

Vår hantering av dina personuppgifter vilar alltid på lagstadgad grund. Den rättsliga grunden för behandlingen sker på grundval av:

  • Ditt samtycke till att delta i en av våra tävlingar, se artikel 6.a i dataskyddsförordningen
  • Behandlingen är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse, till exempel köplagen eller bokföringslagen, som åvilar den personuppgiftsansvarige, se artikel 6.1 c i dataskyddsförordningen

  

  1. Vilka personuppgifter behandlar vi om dig?

Vi behandlar följande allmänna personuppgifter om dig, beroende på den konkreta tävlingen:

  • Namn och adress
  • E-post och telefonnummer
  • Goodie Card-nummer
  • Foto

 

  1. Med vilka delar vi dina personuppgifter?

Vi kan komma att dela dina personuppgifter med externa IT-tjänsteleverantörer, till exempel som ett led i genomförandet av en tävling på Magasins webbplats.

Vi kan komma att dela dina personuppgifter med samarbetspartner i samband med leverans av priser/vinster vid tävlingar.

 

  1. När överför vi dina personuppgifter till länder utanför EU/ EU?

Dina personuppgifter behandlas inte av personuppgiftsbiträden utanför EU/EES.

 

  1. Varifrån kommer dina personuppgifter?

 De personuppgifter vi behandlar kommer från dig själv.

 

  1. Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

När du deltar i en tävling sparar vi de uppgifter som du skickar till oss i upp till sex (6) månader.

Uppgifter om vinnare sparas i tolv (12) månader efter utdelning av pris/vinst. Denna lagringsperiod fastställs med hänsyn till en eventuell reklamation rörande priset/vinsten.

I den mån personuppgifter ingår i transaktioner sparas de i fem (5) år, se bokföringslagen.

  

  1. Vilka rättigheter har du?

Enligt dataskyddsförordningen har du en rad rättigheter när det gäller vår behandling av uppgifter om dig:

  • Du har rätt att få till tillgång till och rättelse av dina uppgifter
  • Du har rätt till begränsning av behandlingen av dina uppgifter
  • Du har rätt till att invända mot vår behandling av dina uppgifter.
  • Du har rätt till dataportabilitet (överföring av dina uppgifter)
  • Du har rätt begära radering av dina uppgifter

Du kan när som helst begära att få dina personuppgifter hos Magasin raderade. Dina uppgifter kommer att raderas på din begäran under förutsättning att något av följande kriterier är aktuellt:

  • Du invänder mot behandlingen av dina personuppgifter och Magasin är inte förpliktigat att behandla dem på annan rättslig grund.
  • Uppgifterna visar sig vara inkorrekta
  • Uppgifterna behövs inte längre för att uppfylla det ändamål som de samlades in för
  • Uppgifterna inte har behandlats i enlighet med reglerna

Du kan läsa mer om dina rättigheter i Datainspektionens guide om rättigheter för de registrerade, som du hittar på www.datainspektionen.se.

 

  1. Klagomål till Datainspektionen

Du har rätt att lämna in ett klagomål till Datainspektionen om du är missnöjd med hur vi behandlar dina personuppgifter. Kontaktuppgifter till Datainspektionen finns på www.datainspektionen.se.

 

Loading...